CRM partner Brussel

Optimaliseer uw klantenrelaties!

Ontdek onze toepassingen

CRM systeem in verschillende bedrijfsafdelingen

Vroeger werd een CRM systeem enkel in de sales- en marketingafdeling toegepast, maar tegenwoordig is die strategie een handige tool voor elke bedrijfsafdeling. CRM partner Brussel | Customer Relationship Management Brussel

Sales- en marketingafdeling

Het salesteam verliezen dankzij een CRM systeem geen tijd meer aan administratie. Salesmanagers hebben een duidelijk overzicht van hun huidige en potentiële klanten en een beter inzicht in de resultaten van hun teamleden zonder dat ze zelf alle gegevens moeten invoeren. Doordat alle informatie in één centrale plaats terug te vinden is, kunnen ze zich meer focussen op hun belangrijke salesopdrachten.

Bovendien zorgt een CRM systeem ervoor dat het marketingteam doelgerichte prognoses kan maken. Ze kunnen publieke gegevens van potentiële klanten analyseren. Daarnaast worden alle gegevens van hun klanten verzameld, van de eerste lead tot de uiteindelijke sales. Met behulp van een CRM systeem hebben ze meer controle over het verkoopproces en kunnen ze de bedrijfsprocessen optimaliseren.

Klantenservice- en leveranciersafdeling

Het team van de klantenservice kan onmiddellijk communiceren met hun klanten via verschillende kanalen. Bovendien hebben ze de mogelijkheid om een klacht via een minder publiek kanaal te beantwoorden, als een klant dit stuurt via sociale media. Alle interacties tussen het team en hun klanten worden verzameld in het CRM systeem. Zo gaat er geen belangrijke informatie verloren en kan het team de klantenwensen optimaal behandelen. Een duidelijke communicatie leidt tot een goede klantenservice.

Het team van de leveranciers kan hun afspraken beter inplannen. Alle verzoeken, notities en opvolgingen worden verzameld in het CRM systeem. Het team kan alle informatie in een overzichtelijk rapport controleren. Zo kan het team hun contacten optimaal beheren.

HR-afdeling

Het HR-team moet huidige medewerkers opvolgen en nieuwe medewerkers aanwerven. Dankzij het CRM systeem kan het team die bedrijfsprocessen versnellen en automatiseren.

Een CRM systeem automatiseert het beheer van sollicitanten en helpt om het nieuwe personeel sneller in te werken. Bovendien kunnen de resultaten van het huidige personeel beter geanalyseerd worden. Zo kan het HR team de huidige medewerkers beter controleren.

De manier waarop uw bedrijf informatie verzamelt, beheert en toepast heeft een grote invloed op de verschillende bedrijfsprocessen. Met een CRM systeem wordt alle informatie van de sales- en marketingafdeling, klantenservice- en leveranciersafdeling en HR-afdeling centraal beheerd. Elke afdeling kan hier een totaaloverzicht van alle klanten raadplegen.

Op zoek naar een partner regio Brussel voor de implementatie van een CRM systeem? Traxgo is actief over gans Vlaanderen en kan u dus zeker verder helpen.